Pratite nas

Cenzura na socijalnim mrežama kao alat za utjecaj na izbore

Fotografija: Pixabay

Osvrti

Cenzura na socijalnim mrežama kao alat za utjecaj na izbore

Objave vezane za generala Praljka i posljedično brisanje istih od strane facebooka dovele su poslovnu politiku Facebooka na tapet hrvatskih korporativnih medija. Cenzura kod Facebooka zapravo i nije ništa novo. Facebook “smjernice” su tako stručno nedorečene da što god napisali ili stavili na Facebook ovisi o slobodnoj volji i interpretaciji istog hoće li ili neće biti obrisano. I tu se ne može puno napraviti, jer radi se o socijalnoj mreži “privatne” tvrtke, iz države s drugog kontinenta, tako nam barem govore liberali.

Samo virtualni svijet interneta ne poznaje granice. Nema tu drugih država i drugih kontinenata, a lokalizacija Facebooka na Hrvatsku govori upravo da je usluga ciljano namijenjena korisnicima iz Hrvatske. Do sada se znalo da Facebook prikuplja informacije o svojim korisnicima te da ih zadržava i obrađuje, no malo su hrvatski korporativni mediji davali pozornosti na to da Facebook povratno djeluje na korisnike. “News feed” iliti novosti po našem, kontroliran je od Facebookovih algoritama i kontrolora na samo njima znani način, sa samo njima znanim varijablama i apliciranim politikama.

Mi u Slobodnoj Hrvatskoj imamo iskustva s tim algoritmima, pa tako prilikom zadnje parlamentarne kampanje doseg objave na Facebooku je, gle čuda, smanjen i do 2/3 u odnosu pred sam start kampanje koalicije Nema prodaje  u kojoj smo bili član, a nakon iste se vratio na “početne” visine. Naše plaćene objave vezano za kampanju su navodno “kršile smjernice” te nisu distribuirane iako su HDZSDP plaćene objave uredno bile objavljivane. Bilo je vrlo bolno svjesno gledati kako informacija ne dopire do javnosti, a putem medija koji dolazi iz zemlje slobode govora. Bilo je nedvosmisleno jasno da se Facebook upleo u hrvatske izbore.

A sada korporativni mediji kmeče o cenzuri, o upletenosti Rusije u izbore u zemlji slobodnih i hrabrih. Kojeg li licemjerja! Treba biti nedvosmisleno jasno, besplatan pristup Facebooku ima svoju cijenu, a ta  cijena je prikupljanje informacija, ali i filtriranje dostupnih informacija korisniku socijalne mreže, a u službi i za materijalni interes Facebooka i njegovih vlasnika.

Ni sveti Google nije daleko od toga. Zar doista netko misli da ta tražilica (kao i druge) nema svoj poslovni model generiranja prihoda i tome prilagođeni rezultat pretrage interneta? Ma sve je isto svagdje na internetu: vkontakte, twitter, ma nema ništa besplatnog na internetu ma kako se reklamiralo, ali to i nije tema ovog članka jer tema je utjecaj na korisnika.

Činjenično Hrvatska u odnosu na Facebook ne može puno učiniti, ali valjda imamo i neke koristi od toga što smo članica EU i građani EU. Stoga će Slobodna Hrvatska uputiti otvoreno pismo čelnicima EU i Hrvatskih članovima EU parlamenta sa zahtjevom da nama i vama objasne što su napravili  da bi cenzure na internetu bilo što manje, te da strane države i tvrtke te njihovi interesi ne utječu na izbore u zemlji članici Europske unije.

Redakcija Portala.sh prenosi stavove i tekstove koji otvaraju bitne teme za budućnost Republike Hrvatske.

15 komentara

Komentiraj

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.

Više u kategoriji Osvrti

Čitano

To Top